Werk in de kribbe

Het gebruik van de kribbe in de galerie wordt enigszins aangepast.

In principe staat de kribbe er voor exposanten die naast opgehangen werk ook niet ingelijst werk te koop willen aanbieden. In de praktijk zijn er niet veel exposanten die er gebruik van maken. Daardoor is het al enige tijd mogelijk als deelnemer van de stichting, werk in de kribbe te plaatsen. Tot op heden werd er geen commissie over verkocht werk uit de kribbe gerekend. Vanaf 1 december 2023 zijn we dat wel gaan doen en de commissie bedraagt dan 10%. Dit geld voor zowel exposanten als voor deelnemers van de stichting.

De verdere spelregels zijn:
• Maximaal 6 werken per kunstenaar.
• Elk werk moet zijn voorzien van de naam van de kunstenaar, de titel, de prijs van het werk en een nummer.
• De kunstenaar levert een lijst in met bovenstaande gegevens. Deze lijst zal in de instructiemap worden gedaan zodat de hostess altijd de gegevens van het werk in de kribbe kunnen   vinden. Zet ook op de lijst de datum waarop je je werk hebt aangeboden.
• Als er veel kunstenaars zijn die er gebruik van willen maken zal het werk wat het langst in de kribbe staat er uit worden gehaald.  Exposanten hebben wel voorrang, maar zij kunnen max. 5 weken van de kribbe gebruik maken (de expositie periode).