Algemene voorwaarden

Exposeren in Galerie Stichting Alphen Art 2023

• Deelnemers van Stichting Alphen Art betalen € 70 per periode per persoon. Niet deelnemers betalen € 140 per periode per persoon.
  • Voor een groepsexpositie, waarbij de groep zelf uitmaakt met hoeveel kustenaars zij exposeren bedraagt de bijdrage max 900 euro.
  • Er wordt een kleine provisie over verkocht werk berekend van 20%.
  • De expositie periode bedraagt 5 weken.
  • Je bent ingeschreven voor een expositie zodra wij de ingevulde expositieovereenkomst, getekend, hebben ontvangen. Bij afzegging binnen 5 weken voor de expositie ben je verplicht te betalen, (voor groepen geld binnen 20 weken) mits wij in de tijd nog een vervangende exposant kunnen vinden.
  • Exposanten zijn verplicht (in overleg) en aantal keer aanwezig te zijn, naast de vrijwillige gastdames/heren. We streven er nu naar om 4 dagen in de week open te zijn.
  • In de galerie zijn 2 monitoren geplaatst waarop werk te zien zal zijn van de exposanten, mits zij daarvoor een USB stick hebben ingeleverd.
  • Reclame wordt door Sta-Art verzorgd en door de exposanten zelf. Mail 2 weken van te voren hiertoe 2 foto’s van het te exposeren werk en een klein verhaaltje over je werk en jezelf naar: galerie@stichtingalphenart.nl
  • Het aantal te exposeren kunstwerken per deelnemer hangt af van hoeveel kunstenaars er op dat moment exposeren en van de grootte van de werken. Met 2D werk heb je  ca 3x 2,5 m wand tot je beschikking. Voor 3D werk zijn er voldoende zuilen en rekken. Het is ook mogelijk om mappen met werk in de galerie te plaatsen waar bezoekers eventueel in kunnen zoeken naar een geschikt kunstwerk. Met 2D werk heb je ca 3x 2,5 m wand tot je beschikking.
  • Prijskaartjes worden door de galerie verzorgd. Daartoe lever je minimaal één week voor het inrichten, of zo mogelijk eerder, een lijst in met de volgende gegevens: titel, materiaal of techniek, prijs en afmeting. Liefst met kleine foto’s.
  • De galerie is een tijdelijke ruimte in het overdekte winkelcentrum De Aarhof, in het centrum van Alphen aan den Rijn. ‘s Nachts is De Aarhof afgesloten voor alle publiek.
  • Het werk in de galerie is niet verzekerd en de exposant is dus zelf aansprakelijk voor eventuele schade of vermissing van het werk.
  • De galerie wordt, in overleg, door ons ingericht. Bij twijfel beslist de expositiecommissie.
  • Het werk moet voorzien zijn van deugdelijk ophangsysteem.
  • Het inruimen en uitruimen gebeurt in principe op de donderdagochtend van 9.00 uur tot 11.00 uur.
  • Exposerende kunstenaars geven Galerie Alphen Art toestemming foto’s van hun werk te gebruiken voor promotiedoeleinden (zoals bijv. social media) t.b.v. de expositie.

Het bestuur van Stichting Alpen Art

galerie@stichtingalphenart.nl