Leerlingen Auris De Taaltuin op bezoek

Op dinsdag 6 februari kwamen er, op afspraak, 10 leerlingen van de Auris de Taaltuin, met drie begeleidsters de galerie bezoeken. Auris de Taaltuin is een SO school voor leerlingen tussen de 3 en 13 jaar. Het zijn leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis en leerlingen die slechthorend zijn.
De leerlingen die onze galerie bezochten waren zo tussen de 4 en 5 jaar oud. Zij hadden op school ook geschilderd en ze hadden het gehad over kunst in een museum. Alphen heeft geen kunstmuseum, dus had een begeleidster, als alternatief, gevraagd onze galerie te mogen bezoeken.

In het begin waren de kinderen zeer onder de indruk van alles wat ze zagen. Maar gaandeweg kwamen er toch kleine gesprekjes los met zelfs een opmerking bij een stuk gekleurd glas in de vitrine: Het lijkt wel Mondriaan! Zo, die had goed opgelet tijdens de les. Een andere leerling antwoordde op de vraag wat ze mooi vond: die paarse wand. Ja de schilderijen hingen voor deze kinderen ook wel wat hoog. Het bleek dat er veel belangstelling was voor de houten dieren van Kees Bot en de poezen van Doetie Spinder.
Al met al vonden de kinderen het heel leuk zoveel schilderijen en beelden bij elkaar te zien.
Een geslaagd bezoek.