Expositie: “Ruimte”

Met dit thema exposeren Marieke, Antonetta en Carina in Galerie Alphen Art
tijdens expositieperiode 73, van zat 23 mrt t/m woe 25 apr 2024.

Opening speech:
door Kristien van den Oever, Cultuurmakelaar
Voor deze keer op ZATERDAGMIDDAG 23 maart 2024 om 15.00 uur.

Live muziek:
duo Harm van den Berg (accordeon) en Edith Mathot (viool).
Zij spelen Wereld- en Klezmermuziek.

Als kunstenaars krijgen, nemen en ervaren wij ruimte om die dingen te doen die wij belangrijk vinden.

Marieke reist in haar geest, en krijg de ruimte om daar ongecensureerd vorm aan te geven.

Antonetta geeft haar visie op ruimte in de kosmische sferen.

Carina laat zich inspireren door de ruimtelijke ervaringen van de landschappen tijdens de vele fiets- en wandeltochten die ze maakt.

De kunstmaatjes:
Marieke, Antonetta en Carina kennen elkaar als collega-kunstenaars vanaf de oprichting eind jaren tachtig van de vorige eeuw van de Stadsgalerie te Gouda en de STAA en STAA bedrijfskunst in Alphen aan den Rijn. We hebben hele goede gezamenlijke herinneringen aan  het samen organiseren van tentoonstellingen, projecten (o.a. in de openbare ruimte), educatieve projecten (Marieke en Antonetta) en samen exposeren (met Antonetta), culturele uitwisselingstentoonstellingen met o.a. de kunstenaars in St.Petersburg, Spanje en Italië (met Marieke). We komen regelmatig bij elkaar om over elkaars werk te praten en te filosoferen. Als individuele kunstenaars bezoeken we samen diverse tentoonstellingen. Een inspirerende bron.