Expositie Galerie Stichting Alphen Art 65/66

Galerie Alphen Art presenteert vanaf vrijdag 16 juni – 17 augustus haar traditionele Zomer-Expo.

De laatste jaren was er een paar keer géén Zomer-expositie, maar nu, in 2023, wordt dit gebruik in ere hersteld.

De Zomer-expositie is het moment van het jaar dat veel van de deelnemers van de stichting Alphen Art zich presenteren en een inzicht geven in wat er in hun ateliers wordt geproduceerd. Oorspronkelijk is Stichting Alphen Art begonnen als Stichting Alphense Ateliers, waarmee beoogd werd de belangen te behartigen van Alphense kunstenaars, en daarmee hun verlangen naar atelierruimte.

In de meer dan dertig jaar van haar bestaan zijn ook vele kunstenaars van buiten Alphen als deelnemer bij de stichting aangesloten. De galerie van de stichting, Galerie Alphen Art, staat daarmee niet slechts meer open voor lokale kunstenaars, maar heeft door het land en zelfs internationaal, kunstenaars aan zich weten te binden.

Deze expositie-periode is het aanbod in werken dus nóg meer gevarieerd dan anders. Er zijn meer exposanten – meer dan twintig(!) in plaats van de gebruikelijke acht. Dat wil tevens zeggen dat er meer variatie is in werken om naar te kijken. Het thema van deze expositie is “Zomer”, zodat een bezoek een zonnige belevenis zal zijn.

Vanaf 16 juni zijn de wanden en schappen van de galerie twee maanden lang welgevuld met al dan niet zomerse werken in allerlei denkbare stijlen en technieken, twee- en driedimensionaal, van traditioneel tot experimenteel.  Alle vertegenwoordigde kunstenaars nodigen u dan ook van harte uit om in de zomerperiode t/m 16 augustus eens te komen kijken!

De feestelijke opening is op vrijdagavond 16 juni om 19.30 uur. Je kunt dan onder het genot van een hapje en een drankje kennismaken met de kunstenaars en hun werk.

De expositie is vrij toegankelijk en iedereen is welkom.

De Stichting heeft een nieuwe website en nieuwe mailboxen:

www.stichtingalphenart.nl

info@stichtingalphenart.nl