Daphne Rijkoort

Schilderijen, tekeningen en andere werken

Haar schilderijen/werken hebben vaak een ruimtelijke achtergrond en zijn herkenbaar door hun kleur. In haar schilderijen of kunstwerken is altijd een nieuw perspectief vindbaar, iets nieuws wat ze uitgevonden heeft. Ze laten haar manier van leven zien, vanuit nieuwsgierigheid. Altijd kijkend naar kunstenaars uit het verleden, wat hun overeenkomsten waren, om van hun ervaringen te leren en eigen te creëren. Ook voor haar als kunstenaar wordt de inhoud pas tijdens het schilderen of een tijd daarna ontdekt. Dat is wat ze hoopt met haar kunst te bereiken, dat er nog zoveel te ontdekken blijft, voor eenieder die ernaar kijkt.

Expo 70
They are all family…..
.

Deze werken zijn allemaal aan elkaar gerelateerd en laten het onderzoek zien naar materialen, het werken met pvc, glas en transparantie, hoe de kleuren daarop reflecteren en mee aan het samenwerken zijn. Het geeft een andere, ruimtelijke beleving. Wat gebeurt er als een werk van meerdere kanten te bekijken is en daarmee een extra vorm van ruimtelijkheid krijgt? Wat als de één weer tot de ander lijdt. Ze elkaar vinden in hun eigen vorm van ruimtelijkheid. Geschilderd in een krachtige kleuren taal in samenwerking met het materiaal.

thecolourartist.com
thecolourartist@gmail.com