Geboren in 1957 op Boulevard Michiel de Ruyter te Vlissingen. Opgegroeid in Den Haag en Alphen aan den Rijn. Na de middelbare school was het wel duidelijk dat ik de creatieve kant op zou gaan en kwam ik in de jaren 1975-1979 op de inspirerende opleiding aan het Nimeto, afd. etaleren, terecht, en heb daar allerlei basistechnieken opgedaan, zoals decoreren, schilderen, projectie en perspectief, kunstgeschiedenis, kleurenleer etc. Ik heb er van genoten en als het op de manier van toen gegeven werden, zou ik het zo weer overdoen. Sinds 1986 ben ik werkzaam als grafisch vormgever / illustrator. Men kent mij van mijn grafiettekeningen.“Als je geïnteresseerd bent in zowel de natuur als in architectuur, altijd nieuwsgierig bent naar hoe iets gemaakt wordt of ontstaan is, waardoor je bijzondere vormen of ‘vlekken’ (composities) ziet ontstaan, dan kan je oneindig fantaseren over hoe je die ‘vlekken’ zelf vorm zou geven.”
Wat mij altijd opvalt tijdens het exposeren is dat ik mensen zie kijken met de neus op mijn werk, weglopen en later toch weer terug komen om toch maar niets gemist te hebben. Zo leuk!
info@brigittekwantenvanloon.nl quantasie.nl/gitqunst